CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 14, 2011

nOthing~

“Ujan Oh ujan knape engkau turun..
Macammane aku x turun, katak panggil aku…
Katak Oh katak knape kau pggil ujan?
Mcmane aku x pggil, ular nak mkn aku…
Ular Oh ular knape nak mkn katak?
Cmne aku x nak mkn, perut aku lapa..
Perut Oh perut knape engkau lapa?
Sebab aku  x makan ag..itu la sebab ny lapa..nak tanye ag knape… Huhu!”





tgOk…drp lagu budak2 2, saya dapat belajar sesuatu…
sesuatu tentang kehidupan..mmg reality ny manusia saling melengkapi…
mmg lumrah kehidupan cenggitu gayany…
xya la nak dOk kOmplen siang mlm..
hampa pOwn 2x5 jep…
lagi 1, suke nak slh kan Owg laen atas kegagalan yg dicipta Oleh kita sendiri…
apakah camtu? Kdg2 saya pOwn begitu ( jujur ni..huhu! )
iye..nak2 mOod x menentu..mmg sume Owg kte nak salahkan..
bla kte da di berry tugasan, try la wat yg terbaek..jgn la sekadar di pinggiran je…
saya bawa anda ke dalam suatu situation dimana :
bila anda dan rakan anda diberi tugasan secara berkumpulan…
wat la keje 2 secara berkumpulan..try tanye, ade pape yg bleyh saya bantu?
Begitu carany bekerja dlm 1 kumpulan yg harmOni..
Bukan ny sOwg je yg  beriye2,,tp yg laen jd SLEEPING PARTNER jep!
bOhsan saya ngan situasi camni..
masing2 da besar kOwt..da bley kawen da..
( asek2 ckp sal kawen..mentg2 i da p attend kursus kawen..huhu! )
berfikir la seperti seOrg yg bergelar MAHASISWA..
bkan sperti pelajar SECONDARY SKUL Or what..
ade aku kesah? Huhu!
Saya juga berpesan2 kepada diri saya..
Bukan untuk membangga kan diri..tidak sama sekali..tp,
Utk renungan bersama…
Impak ny bila kte da graduate t,,
Pengalaman2 yg dikumpul dr semester 1 hingga akhir…
Mgkin berguna ntuk reality pekerjaan t..
Camne nak deal ngan cOmpany ke..ape kew..
Kdg2 saya suke AISEMEN INDIVIDU..
Senang, tyme saya free, saya wat la yg mane mampu…
xdOk sakit kepala ttg part yg Owg laen wat 2..
apakah? Sume student diberikan jumlah aisemen yg same..
sO, sume akan bz wat aisemen..
pandai2 la bahagi mase anda yg anda 24 jam 2..
masing2 pOwn ade 24 jam..
divide masa ntuk ibadah, pkwe/mkwe, keje, diri sendiri…bla..bla..bla..
rse ny sume Owg pOwn camtu..
ada situation yg kdg2 kte terpakse membuat keputusan..
kekasih hati ke, sahabat ke, aisemen kew..
terpulang la kepada anda2 bagaimana anda membuat keputusan..
penting kan yg terpenting drpd yg penting…
cian gak kart kesayangan saya 2..slalu je saya menceritakan prOb saya kat dye..
kpd awk : sOwie if I burden u wif my prOb… thax sebab memahami diri saya selama ini..
kpd rakan seperjuangan : ikhlas la dlm membuat sesuatu..kelak, ALLAH akan membalas sgale keikhlasan yg kte berikan…sama2 la mencari keredhaan ALLAH dlm perjuangan memcari ilmuNYA..insyallah…





0 comments: