CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 8, 2011

Menci ny!!!



“:::::::::Hey..panas sungguh aku…al kisahnya aku berjaye taw yg kO da tpOo aku..hangin btOl 1 badan…ape daa..nak tpOo xpandai..kan da terkantOi..ish3..x sangke aku…pigi daa~
sOwie kalu entry kali ni da tergune aku plak..2 makne ny GERAM + MARAH..adeh2…berapiiiiiiiiiii~ suke ke kalu Owg menipu kte? Haish..cakap siang2 + cakap terang2 a laen kali..ni atyra..laen mcm sk8 Owg ny..xtaw la aku kalu kO ni mmg ske bg alasan 24 jam..sume mende nampak cm kO perfect.. plez la..g la dOk zaman batu kalu cam2 gaye perangai ny…dari dulu ag aku cam x brape ngan kO..haiya…kalu kO trus terang, aku mmg x kesah la..ade aku kesah? Oh..nO…blah la kO..astaga..atyra..tarik nafas pelan2…in..Out! huhu! :::::::::”

sOwie..td penulis dlm keadaan yg marah smpi x dpt kawal..kadang2 saya x dpt nak kwl perasaan marah sy..cian dye..dye yg menelan prasaan marah sy 2..sOwie cyg..huhu!


kali ni sy terfikir…mmg munasarawak jugak la kalu terjadi sesuatu yg kte x jangka kan..cOntOh cam Owg mengamuk g tetak jiran..mungkin dye da x dpt nak cOntrOl stress n kOnflik yg melanda diri dye…cian sebenarny Owg camni..meke2 ni lah yg kte kne bantu untk meRASIONALkan kembali fikiran dey’all..btOl..saya akui..kadang2 kalu marah, mmg x dpt pk ngan KEWARASAN akal…


tp, sbagai manusia biase, kte mmg x lari drpd kne memahami perilaku + tgkahlaku + kelakuan Owg yg berada di sekeliling kte..mcm2 kerenah ny yg kdg2 kte pOwn x dpt nak penuhi…susah btOl la…nak2 ngan Owg yg xtaw nak berterima kasih atas ape yg da kte wat kat dye..wey..kO, aku suggest kan g dOk dlm utan a…g berada kat dlm dunia kO sndri jelah..( alamak, nmpk ny masih ade sisa2 emOsi..cOntrOl atyra..cOoL2..huhu! )
kOwang – kOwang..kalu kOwg ade kwn yg baek cm sy ( ske ati aku la nak cakap baek ke x, ni beLOg aku..hOws care? Huhu! ) hargai la dOwg..appreciate dOwg..jgn la pentingkan diri..give n take suda..sO,nO wOnder la kalu Owg x tlOng kamu if kamOo x tLOng Others..u get what u give..ade phm?
Lyfe ni cam ade kOntrak sOsial…kte x declare Or sign ape2 agreement pOwn…tp, if kte nak Owg baek ngan kte, maka perlulah kte berbaek2 dgn Owg 2…dpt x ape yg saya nak smpikan ni? Xdpt suda..g bukak kitab laen..hOhO..nasib la kOwg..huhu!
Maka, dengan itu, kOnklusi yg dapat saya simpulkan adalah :
v  Berbuat baek berpada2,,buat jaat jgn skali ( tp, wat 2 kali..haha! )
v  Hargai Owg di sekeliling anda..
v  Cuba ntuk faham diri b4 nak faham Others..ngerti?
v  Jage kwn2 anda dgn baek..( especially their feeling, slagi termampu la.. )
v  What gOes around cOmes around…




free ur mind nOw~

jadi la sperti sin chan..nOthing 2 wOrry..huhu~



=

0 comments: