CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, September 15, 2012

peninggalan mereka,kita insafi..





Salam semua…salam…dah agak lame aku x meng-hup-date belog aku nih…kompom ramai yg tertunggu2 kan?ahhh…sudah…asal meng-hup-date selaloo nak hiperbola..ok…setraighht to the point…kat mane nak setart dulu? al-maklumlah dah berzaman x menaip entry..wuhuhu!...buzy ngan segala bagai perkara...dah guane nak meng-hup-date ny?...kali ni aku nak share sumthing with all the reader of this entry….it’s all about kejadian yang menimpa arwah JASMIN HUNWIK…salah seorang blogger yang telah meninggal dunia akibat kemalangan…even dah beberapa bulan yasmin pergi..(**nmpak sgt aku ni LOSER..)…her story same goes to my late brother…ZUL AFIQ ASYRAF….he already left us for meet his creator….Jasmin pown…jum kte ramai2 sedekahkan arwah yang telah tiada ini…AL-FATIHAH….semoga roh mereka dicucuri rahmatnya dan ditempatkan dalam kalangan org yang beriman…AMIN…..semoga ibu kepada arwah jasmine redha dengan pemergian jasmine…buat ibu jasmin, AUNTY SAZ, ALLAH tidak akan menguji hambanya lebih daripada kemampuannya…saya harap auntie redha dan relakan pemergian dye dsne….sama2 kita doakan mereka….
ok, aku nak sambung…arwah jasmin pown ade menunjukkan tanda – tanda yg dia akan pergi…Cuma, kita sebagai manusia biasa, xdapat nak recognize tanda2 tu…same goes to my late brother…before terlupe….my late brother meninggal dunia di tempat kejadian….dia juga dilanggar lari oleh sebuah kereta MPV lalu tercampak…sejurus selepas itu, arwah dilanggar oleh kereta lain dr arah bertentangan….can u imagine that? YA ALLAH….aku xdapat nak imagine kan bagaimana keadaan adik aku mase tu…mesti dye menahan sakit yg teramat…YA ALLAH…hmmmmm…adik aku meninggal kat situ jugak….
beberapa hari sebelum tu, byk sebenarnya petunjuk, cume x perasan…adik aku meninggal malam raya tahun lepas…kejadian tu masih segar dalam engatan kami sekeluarga…walaupun dah setahun dye pergi….tapi kami xpenah lupe ntuk sedekahkan doa untuk dye disana….arwah sgt baik…semua golongan lapisan masyarakat, tua, muda, kanak – kanak, dewasa menyenangi arwah…tapi, ALLAH lebih sgtkan dye….sebelum meninggal, dye sempat tlg makcik dye pasangkan langsir before dye ke kedai…then, dye accident…xtaw la macam mane nak ctew….byk sgt perubahan dye yang kami x nampak…dlm bulan puasa tahun lpas, dye slalu ke surau ntuk solat jemaah disne…mende yg dye xpnah buat sbelum ni…dye byk mengaji al-quran….ape yg aku harapkan, biarlah dye tenang disne…AL-FATIHAH….

Ni antara paparan tajuk berita kat paper…

kita yang masih diberikan kesempatan untuk meneruskan hidup ni, knelah amek iktibar dan pengajaran daripada apa yang berlaku di sekeliling kite…maut tidak mengenal usia,masa dan tempat….beramallah kamu seolah-olah hidup seratus tahun, beribadahlah kamu seolah-olah mati esok….hurrrmmm…dah byk ke amalan aku?amalan korang?tepuk dada,tanyalah iman….masa yg tinggal tidaklah panjang mana, marilah kita sama2 nasihat-mengnasihati sesame kita….selamat beramal…mati itu pasti…hidup ini bukannya lama….

0 comments: